Minden üzleti vállalkozás nélkülözhetetlen előfeltétele egy székhely cím, hiszen ide fognak érkezni majd a cég számára szánt hivatalos levelek, küldemények. Továbbá azért kötelező, hiszen a hivatalos szervek ezen a helyen tudják kontroll céljából meglátogatni a céget ha ez indokolttá válik és a cég részéről szükségszerű, hogy bizonyos iratok itt megtalálhatóak legyenek. Ilyen például a az alapító okirat, társasági szerződés, aláírás minta, cégbejegyzési minta másolata stb.
Mivel egyetlen vállalkozás sem működhet székhely nélkül és sok cégnek fejtörést okozhat ennek a megoldása, rendkívül ajánlott egy megbízható, megfizethető székhelyszolgáltatás igénybevétele.
Ha valaki az otthonát adja meg székhelynek az sok hátránnyal járhat. Egy adóhatósági ellenőrzés során, az illető lakásán fogja a cég képviselőjét, hivatalos iratait felkeresni, a beérkező leveleket a cég tulajdonosa vagy ennek megbízottja kell, hogy átvegye, illetve egy végrehajtás esetén a végrehajtó, a saját lakásban található értéktárgyakat foglalhatja le.
Pontosan ezért, egy ilyen székhelyszolgáltató partner jelentős segítség lehet abban, hogy a vállalkozás megfelelően funkcionáljon. Ennek a legfőbb oka, hogy leveszi a cég válláról a székhellyel összefüggő kötelezettségek terhét és teljeskörűen gondoskodik a megbízója hivatalos iratainak az átvételéről, megőrzéséről és ezeket kérés esetén, a megbízó rendelkezésére bocsájtja. A székhelyszolgáltás tehát gondoskodik a partnerei székhelyéről, viszont értelemszerűen ezek a társaságok nem veszik igénybe ténylegesen az ingatlant.